کد خبر 408517
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶

شبکه خبری 'سی.ان.ان' گزارش داد، چاقی در میان جوانان آمریکایی بتدریج به یکی از مهمترین معضلات ارتش آن کشور در جذب نیروهای تازه نفس تبدیل می شود.

به گزارش مشرق، سی.ان.ان در گزارشی با عنوان 'آنقدر چاقند که نمی توانند بجنگند' به نقل از ژنرال 'آلن بتشلت' Allen Batschelet مسئول جذب نیروهای تازه نفس در ارتش آمریکا، هشدار داد در پنج سال آینده بسیاری از جوانان این کشور به حدی دچار چاقی می شوند که به خدمت گرفتن آنان امکانپذیر نخواهد بود و ارتش با کمبود نیروی نظامی کار آمد دست به گریبان خواهد شد.

این مقام نظامی آمریکایی تاکید کرد: چاقی می رود به یک مساله امنیت ملی در آمریکا مبدل شود.

سی.ان.ان در ادامه گزارش داد: از 195هزار جوان آمریکایی که برای پیوستن به ارتش آمریکا نام نویسی کرده اند، تنها 72 هزار نفر واجد شرایط جذب هستند. برخی از این جوانان به دلیل داشتن سوء پیشینه و یا خالکوبی بیش از حد صلاحیت ندارند و 10 درصد هم به خاطر چاقی زیاد دارای شرایط جذب نیستند.

درحالی که آمار 10 درصدی چاقی جوانان برای جذب در ارتش آمریکا چندان حساسیت برانگیز نیست، اما ژنرال بتشلت دراین باره گفت: این مساله یکی از موارد بسیار مشکل زا است، چراکه وضعیت نامطلوب بهداشت تغذیه در میان جوانان آمریکا روندی ادامه دار و صعودی است.

بتشلت افزود: برآورد می شود تا سال 2020 این آمار به بیش از 50 درصد برسد، یعنی از هر 10 نفر متقاضی پیوستن به ارتش آمریکا تنها دو نفرامکان پذیرفته شدن را خواهند داشت.

این ژنرال آمریکایی مدعی شد، از آنجایی که ارتش آمریکا یکی از پیشگامان توسعه انسانی در جهان است، کاهش کارکنان در نیروهای ارتش نگران کننده خواهد بود.

سی.ان.ان در ادامه گزارش افزود: افزایش آمار چاقی بعنوان یکی از موارد رد صلاحیت در پیوستن به ارتش آمریکا تاکنون مورد توجه مقامات نظامی این کشور نبوده، اما اکنون انتشار آمارهای هشدار دهنده، آنان را به این مساله حساس کرده است.

به گزارش این شبکه خبری و به نقل از کارشناسان بهداشتی، 70درصد جامعه بزرگسال آمریکا دچار چاقی است و به رغم هشدارها، به این مساله بعنوان یک امر عادی نگاه می شود.

ارتش آمریکا بالغ بر یک میلیون و 100 هزار نیرو دارد، از این تعداد بیش از 546 هزار نفر فعال و آماده به خدمت و 557 هزار نفر نیز جزو نیروهای ذخیره و یا گارد ملی هستند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس